Fundació Agbar / Notícies / La Fundació Agbar inaugura amb el Col·legi de l’Advocacia de Barcelona les fonts del jardinet del Palauet Casades

17 Febrer 2016

El degà del Col·legi de l’Advocacia de Barcelona (ICAB), Oriol Rusca, i el patró delegat de la Fundació Agbar, Ignacio Escudero, van inaugurar ahir les fonts dels jardinets del Palauet Casades en un acte que va comptar amb la participació de l’historiador Lluís Permanyer.

El Col·legi de l’Advocacia de Barcelona va haver de reconstruir les fonts, que estan ubicades als jardinets de l’entrada del carrer Mallorca amb Roger de Llúria, a causa de la destrucció que van patir per una acció incívica. Les noves fonts són una realitat gràcies a l’acord de patrocini establert amb la Fundació Agbar.

Durant la inauguració, el degà de l’ICAB, Oriol Rusca, va destacar que “les dues fonts del jardinet del Palauet Casades no només han estat reconstruïdes sinó que ara torna a brollar aigua com a símbol d’haver restablert l’equilibri en una façana i en un edifici que formen part del patrimoni artístic i cultural de l’Eixample barceloní”. Rusca va tenir paraules d’agraïment per a la Fundació Agbar, ja que, gràcies al seu patrocini, ha estat possible dur a terme la reconstrucció de les fonts en un temps rècord. A més, va indicar que les fonts funcionen ara amb un sistema de circuit tancat per fer un ús més eficient i sostenible de l’aigua.

Per la seva part, el patró delegat de la Fundació Agbar, Ignacio Escudero, va expressar la seva satisfacció per haver contribuït a reparar les fonts del Palauet Casades, “una acció que s’emmarca en la voluntat de la nostra fundació per protegir el patrimoni cultural de la ciutat de Barcelona al tractar-se d’un edifici catalogat”.

Història de les fonts del Palauet Casades

Les dues fonts que tornen a lluir al jardinet d’entrada del Palauet Casades formen part de les obres d’ampliació de la seu del Col·legi de l’Advocacia de Barcelona, que es van fer del 1950 al 1953 sota la direcció de l’arquitecte Agustí Borrell i Sensat. Aquestes obres van permetre unir l’edifici del Palauet Casades (original) amb un nou edifici (xamfrà) a través d’un frontis angular coronat per escultures i enretirat respecte de l’alineació dels altres, deixant espai per a uns parterres amb plantes i les fonts que han hagut de ser reconstruïdes el 2016.

Precisament la portada de La Vanguardia del 14 d’abril de 1953 recull la inauguració de l’ampliació de la seu del Col·legi de l’Advocacia de Barcelona.