Fundació Agbar / Notícies / La Fundació Agbar omple el Palau de la Música en el concert solidari de l’Escolania de Montserrat a favor del Casal dels Infants

26 Febrer 2016

El Palau de la Música Catalana es va omplir pràcticament pel concert solidari de l’Escolania de Montserrat a favor del Casal dels Infants. El recital, organitzat per la Fundació Agbar, va aconseguir recaptar gràcies als donatius dels assistents i a l'aportació de la Fundació Agbar 20.000 euros, que es destinaran íntegrament al Casal dels Infants.

El concert, dirigit per Llorenç Castelló, acompanyat a l’orgue i el piano per Mercè Sanchís, va tenir una primera part on es van interpretar peces dels mestres de l’Escolania i una segona, amb cançons de música popular catalana i d’autor català. A la cloenda, amb tot el públic dempeus, l’Escolania va interpretar el Virolai. La darrera vegada que el cor de Montserrat va actuar al Palau de la Música va ser al maig de l’any passat.

El recital d’ahir s’emmarca en el conveni de col·laboració signat el 2014 per la Fundació Agbar i l’Abadia de Montserrat per tal de promoure l'activitat de l'Escolania de Montserrat. En el seu compromís amb les persones, i concretament amb la infància, la Fundació Agbar dóna suport al Casal dels Infants a través del projecte Vincles, destinat a reforçar l’educació per a infants de 0 a 3 anys en risc d’exclusió social. Vincles es desenvolupa al barri del Raval (Barcelona), a Fondo i Santa Rosa-Raval (Santa Coloma de Gramenet), a Llefià (Badalona) i al municipi gironí de Salt, on acompanya més de 480 infants i mares amb dificultats.

Carles Puigdemont, president de la Generalitat de Catalunya; Carme Forcadell, presidenta del Parlament de Catalunya; Santi Vila, conseller de Cultura de la Generalitat; Meritxell Ruiz, consellera d’Ensenyament de la Generalitat; l’expresident de la Generalitat José Montilla; P. Ignasi Fossas, prior de Montserrat;  Roser Rosell, presidenta del Casal dels Infants, i Enric Canet, director de relacions ciutadanes del Casal dels Infants, entre altres autoritats, van assistir al concert.

Sobre la Fundació Agbar

La Fundació Agbar és una entitat sense ànim de lucre que treballa per posar el coneixement d’Agbar al servei de la millora de la qualitat de vida de les persones, i mantenir el compromís social amb les persones i el medi ambient. Per això, fomenta accions sobre desenvolupament sostenible en els seus tres vectors de protecció del medi ambient, d’igualtat social i de creixement econòmic, mitjançant la recerca, la innovació i la difusió del coneixement, i desenvolupa projectes d’assistència social.

El compromís de la Fundació Agbar amb la comunitat es fa palès en tres eixos estratègics d’activitat: el compromís amb les persones, amb la cultura i el coneixement, i amb la innovació i el medi ambient.

Sobre l’Escolania de Montserrat

L’Escolania de Montserrat és una de les escoles de música més antigues d’Europa. Ja en el segle XIII, apareix en el Monestir benedictí i Santuari marià de Montserrat un petit grup de nois que, per mitjà de la pràctica del cant i de diversos instruments musicals, estan al servei d’aquest lloc tan singular. De l’Escola Musical Montserratina han sorgit, al llarg dels segles, compositors i intèrprets remarcables: entre ells, Joan Cererols, Anselm Viola, Narcís Casanoves, Antoni Soler, Ferran Sor o Anselm Ferrer.

Actualment, l’Escolania està formada per 52 nois, de nou a catorze anys. Durant els anys que estudien a Montserrat fan els darrers cursos de Primària i els primers de Secundària, a més dels estudis de música corresponents. La finalitat de l’Escolania, avui, com en segles passats, és la participació diària en la pregària del Santuari. És també funció de l’Escolania la difusió de la música sacra, així com la música coral, tant d’autors propis (Escola Montserratina), com de compositors internacionals.

Sobre el Casal dels Infants

El Casal dels Infants és una entitat social i ciutadana que treballa als barris, des de fa més de 30 anys, al costat dels infants i joves amb més dificultats, perquè ells i les seves famílies tinguin el màxim d’oportunitats. Gràcies a la implicació i la suma d’esforços de moltes persones, els voluntaris que participen al Casal acompanyen més de 6.000 infants, joves i famílies cada any, mitjançant l’educació, el reforç a l’escola, els espais de suport o la formació.