Fundació Agbar / Notícies / Àngel Simon: “Agbar seguirà acompanyant molts anys Barcelona en la gestió del cicle integral de l’aigua”

18 Març 2016

Agbar ha celebrat aquest divendres el Dia Mundial de l'Aigua, que aquest any se centra en l’aigua i el treball, amb un acte a l’Àgora Agbar de Cornellà de Llobregat.

El lema d’enguany, ‘Aigua i treball’, “podria ser perfectament el nostre lema”, ha recalcat Ignacio Escudero, director general d'Aigües de Barcelona, “perquè a Agbar més de 10.000 persones treballen cada dia perquè tots els ciutadans puguin tenir aigua potable amb la màxima qualitat les 24 hores del dia i els 365 dies l’any”. Agbar ha volgut fer avui un reconeixement a la tasca dels milers de treballadors i treballadores que han contribuït a fer d’aquesta companyia un referent mundial al llarg dels seus prop de 150 anys d’història.

Àngel Simon, president executiu d’Agbar, ha destacat la implicació i l’arrelament d’Aigües de Barcelona amb la ciutat comtal des de la seva fundació el 1867 i la seva capacitat per “avançar-se i fer fàcil les coses que només es valoren quan falten. Aigües de Barcelona i el Grup Agbar intentem estar sempre amb el ciutadà per prestar el millor servei possible, de la manera més eficient, i intentant innovar cada dia. I ens avancem sempre amb fets”. En aquest sentit, ha remarcat que “quan la nostra funció és qüestionada per uns activistes anònims, hem de tenir clar que prestem un servei que funciona, és acceptat amb normalitat per la immensa majoria dels ciutadans, i això és gràcies a totes les persones que amb el seu treball ho fan possible. Seguirem acompanyant Barcelona durant molts anys en la gestió del cicle integral de l’aigua, com hem fet en els darrers 150 anys”.

Àngel Simon ha reafirmat un cop més el compromís del Grup Agbar amb els col·lectius més desfavorits de la societat: “La pobresa no té cognoms, és una realitat que afecta moltes famílies, i es manifesta en totes i cadascuna de les vessants de la vida de les persones, alimentació, cultura, habitatge, energia i aigua. Nosaltres no tallem l’aigua a ningú que no la pugui pagar”. En aquest sentit, el Fons de Solidaritat de la Fundació Agbar ha concedit, des de la seva creació el 2012, més de 55.000 ajudes que han beneficiat 13.000 famílies, i a les quals ha destinat més de 3 milions d’euros. “Aigües de Barcelona també disposa del cànon social, una bonificació associada al cànon de l’aigua que la companyia assumeix i que no repercuteix en els seus clients”, ha indicat.

El president executiu d’Agbar també ha remarcat l’acord vinculant assolit a la 21a Conferència de les Parts de la Convenció Marc de les Nacions Unides sobre el Canvi Climàtic (COP21), el més important dels quals és limitar l’augment de la temperatura mitjana mundial a 1,5 graus. “El conjunt del Grup Agbar ja vam avançar-nos a la signatura d’aquest acord, i vam fixar 12 compromisos. Per nosaltres, els més importants són reduir les emissions de gasos amb efecte d’hivernacle en un 30%, promoure els diferents usos de l’aigua mitjançant la multiplicació per 3 de la nostra capacitat de producció d’aigua alternativa, i estalviar l’equivalent al consum d’una ciutat de 2 milions d’habitants l’any 2020”, ha afirmat.

A l’acte, al qual han assistit alcaldes, regidors i càrrecs de l'Àrea Metropolitana de Barcelona, també han intervingut Josep Ginesta, secretari general del departament de Treball, Afers Socials i Famílies de la Generalitat de Catalunya; Josep M. Álvarez, nou secretari general de la Unió General de Treballadors (UGT); Ana Sáenz de Miera, directora d’Ashoka, i dos treballadors d’Agbar, que han explicat les seves experiències en una companyia que atresora un know-how acumulat de prop de 150 anys en la gestió del cicle integral de l’aigua a Barcelona. L’actuació musical de Raquel Lúa ha culminat la jornada.

Les Nacions Unides han decidit commemorar el Dia Mundial de l’Aigua 2016 amb l’eslògan “Water and jobs”, tot destacant que l’aigua és un element estratègic i el gran repte d’aquest segle, ja que gestionar-la correctament és fonamental per garantir un creixement sostenible i fer front als efectes del canvi climàtic. Segons les Nacions Unides, prop de la meitat dels treballadors de tot el món, uns 1.500 milions de persones, treballen en sectors relacionats d’alguna manera amb l’aigua.