4 Juliol 2016

Diverses empreses del grup Agbar signen sengles convenis amb el Departament d’Empresa i Coneixement de la Generalitat per garantir el subministrament d’aigua a famílies en risc d’exclusió social

Aigües de Barcelona, Sorea, Aigües Sabadell, Mina Pública d’Aigües de Terrassa i diverses empreses de distribució d’aigua potable de Catalunya participades per empreses del grup Agbar, així com altres empreses subministradores, han signat avui convenis de col·laboració amb el Departament d’Empresa i Coneixement de la Generalitat de Catalunya per desenvolupar la Llei 24/2015.

Mitjançant aquests acords, aquestes companyies es comprometen a concedir ajuts a fons perdut o a aplicar descomptes notables en el cost dels consums mínims a persones i unitats familiars en situació de risc d’exclusió social. Aquestes empreses tenen uns 3 milions de clients i abasten uns 5,9 milions de persones a Catalunya.

Els convenis subscrits avui ratifiquen el compromís d’Aigües de Barcelona, Sorea, Aigües Sabadell, Mina Pública d’Aigües de Terrassa i la resta d’empreses signatàries de garantir el subministrament d’aigua de les famílies en situació de vulnerabilitat.

Aquest compromís es materialitza, en el cas d’Aigües de Barcelona, en la posada en marxa de diferents mesures per iniciativa pròpia en aquest àmbit. Singularment, el Fons de Solidaritat, iniciat el 2012 per proporcionar un entorn de protecció a les persones vulnerables, a través de la col·laboració dels serveis socials dels ajuntaments dels 23 municipis de l’àrea metropolitana de Barcelona on la companyia és present, així com de diverses entitats del Tercer Sector, com Creu Roja de Catalunya, Càritas Diocesana, Fundació Hàbitat3, Fundació l’Esperança i Fundació Mambré. Des de la posada en marxa del Fons de Solidaritat fa quatre anys, Aigües de Barcelona ha atorgat prop de 74.000 ajudes, que han beneficiat més de 14.500 famílies per un import superior als 4,3 milions d’euros.

A més, al gener del 2014 entrà en vigor la tarifa social, que ofereix descomptes notables a col·lectius que també necessiten protecció, com són els pensionistes i aturats, per als quals també preval la garantia de subministrament d’aigua. Actualment, són beneficiaris de la tarifa social d’Aigües de Barcelona prop de 9.000 subministraments. Finalment, la companyia disposa de mecanismes de flexibilització mitjançant l’atorgament d’ajornaments o pagament a terminis de manera individualitzada per a cada situació de vulnerabilitat de la qual és coneixedora.

D’acord amb aquests convenis, les empreses també informaran anualment l’Agència Catalana del Consum (ACC) de quin ha estat l’abast de les mesures que hagin posat en marxa. Això permetrà que la Generalitat pugui, a més de garantir el compliment de la Llei, incrementar i sistematitzar tota la informació per tal d’avaluar l’evolució de la pobresa energètica i elaborar les polítiques més adequades en cada moment.