Fundació Agbar / Notícies / Càritas Diocesana de Barcelona reconeix la Fundació Agbar com a Entitat amb Cor per la seva tasca social

20 Juliol 2016

Aquest matí ha tingut lloc l’acte de lliurament de la placa de reconeixement d’Entitats amb Cor de Càritas Diocesana de Barcelona a la Fundació Agbar, en reconeixement del seu Fons de Solidaritat, a través del qual s’ha bonificat el servei de l’aigua a més de 14.500 famílies per un import superior als 4,3 milions d’euros.

Montserrat Padilla i Ferran Porta, secretària general i voluntari del programa d’Entitats amb Cor de Càritas Diocesana de Barcelona, respectivament, han estat els encarregats de lliurar a Ignacio Escudero, patró-delegat de la Fundació Agbar i director general d’Aigües de Barcelona, la placa de reconeixement d’Entitats amb Cor a la Fundació Agbar en agraïment per la feina feta durant aquests darrers anys.

El 2015, la Fundació Agbar va renovar un any més el conveni amb Càritas Diocesana de Barcelona per donar suport a les famílies ateses per aquesta entitat social amb dificultats per pagar el rebut de l’aigua. Aquests usuaris viuen en pisos de lloguer social de la institució gestionats per la Fundació Foment de l’Habitatge Social, i en els pisos compartits de Càritas Diocesana de Barcelona. En els més de tres anys de col·laboració, la Fundació Agbar ha atorgat l’ajuda a més de 1.700 persones ateses per Càritas Diocesana.

En virtut d’aquest conveni, la Fundació Agbar aplica una bonificació a la quota de servei i al consum d’aigua valorada en 58 euros, a raó d’un màxim de 29 euros per factura. Aquesta ajuda és renovable; les famílies la podran rebre sempre que ho necessitin. L’ajuda té com a objectiu facilitar als col·lectius més vulnerables l’accés al consum bàsic d’aigua, estimat en 100 litres per persona i dia segons l’Organització Mundial de la Salut.

Des que es va posar en marxa el 2012, el Fons de Solidaritat ha atorgat prop de 74.000 ajudes, que han beneficiat més de 14.500 famílies per un import superior als 4,3 milions d’euros. Aquesta ajuda es gestiona en coordinació amb els serveis socials dels municipis de l’àrea metropolitana proveïts per Aigües de Barcelona, i a través de Creu Roja de Catalunya, Càritas Diocesana, Fundació Hàbitat3, Fundació de l’Esperança de l’Obra Social La Caixa i Fundació Mambré, amb l’objectiu de bonificar el servei de l’aigua a les persones ateses per aquestes entitats socials.