Fundació Agbar / Notícies / La Fundació Agbar bonificarà el pagament de l’aigua dels habitatges socials que gestiona l’Associació Benestar i Desenvolupament

27 Juliol 2016

Ignacio Escudero, director general d’Aigües de Barcelona, i Àngels Guiteras Mestres, en representació de l’Associació Benestar i Desenvolupament (ABD), han signat aquest dimecres un acord de col·laboració que permetrà bonificar el servei d’aigua a les famílies en situació de vulnerabilitat econòmica i risc d’exclusió social que resideixen als habitatges socials que gestiona aquesta entitat del Tercer Sector Social.

La signatura d’aquest acord s’inscriu en el conjunt d’accions que la Fundació Agbar ha posat en marxa des de la creació del Fons de Solidaritat l’any 2012, que es destina a bonificar el pagament de l’aigua a les famílies més vulnerables socialment i econòmicament.

El Fons de Solidaritat parteix de la constatació de la realitat social que emergeix amb el canvi de cicle econòmic iniciat a finals de l’any 2007, que ha comportat una caiguda dels ingressos familiars i un posterior empobriment de nombroses famílies.

Des de la posada en marxa d’aquest fons, la Fundació Agbar ha concedit més de 76.000 ajudes, que han beneficiat 14.888 famílies.

Col·laboració prèvia amb l’ABD

Aquesta no és la primera vegada que Aigües de Barcelona dóna suport a l’ABD i, de fet, la firma d’aquest conveni és conseqüència de la col·laboració iniciada mesos enrere amb aquesta entitat del Tercer Sector Social.

L’origen de l’acord actual sorgeix en una prova pilot que coordinava l’ABD, i que impulsava l’Ajuntament de Barcelona, en la qual Aigües de Barcelona va col·laborar en la formació dels 100 agents energètics que han intervingut en més de tres mil llars de famílies en situació de pobresa energètica per ajudar-les a ser més eficients energèticament, i així poder reduir el seu consum d’aigua i energia.

Altres convenis similars

Val a dir que la Fundació Agbar ha assolit, anteriorment, convenis similars amb altres organitzacions del Tercer Sector Social dirigits a bonificar la factura de l’aigua a habitatges socials. En aquest pla s’inscriuen els acords signats amb la Fundació Mambré i la Fundació Hàbitat3.