Fundació Agbar / Notícies / La Fundació Agbar atorga noves beques del programa “Joves Talents” per a estudiants universitaris amb recursos limitats

19 Juliol 2017

La Fundació Agbar becarà el curs 2017-2018 a cinc estudiants en el marc del programa “Joves Talents”, l’objectiu del qual és donar suport a la formació de joves amb talent però amb recursos econòmics limitats en l’àmbit de l’aigua i el medi ambient. Aquests cinc joves se sumaran als tres estudiants que ja  gaudeixen d’aquesta beca des del curs passat.

El programa de beques “Joves Talents” està destinat a fomentar el desenvolupament formatiu de persones amb talent, però sense prou recursos econòmics en l'àmbit de l'aigua i el medi ambient. Les beques s’especialitzen en els camps estratègics d’Agbar:  transformació digital, innovació, sostenibilitat i desenvolupament social.

La Fundació Agbar ha atorgat les beques a partir de les candidatures que la Confederació d’Associacions Veïnals de Catalunya (CONFAVC) ha proposat segons el programa veïnal Aula Actual, que treballa amb instituts d'educació secundària de l’àrea metropolitana de Barcelona.

Els i les joves que accedeixin a les beques obtindran el pagament íntegre de la matrícula i fins a 1.500 euros en concepte de despeses personals associades. Per poder accedir a una beca, s’ha analitzat  l’expedient acadèmic, la situació socioeconòmica i la motivació personal a través de la sol·licitud d’informació pertinent i la realització d’entrevistes en profunditat. Els estudis becats es podran cursar a la Universitat de Barcelona, la Universitat Autònoma de Barcelona, la Universitat Politècnica de Catalunya o la Universitat Pompeu Fabra.

Col·laboració amb la Fundació CONFAVC

Les beques “Joves Talents” sorgeixen de la col·laboració entre la Fundació Agbar i la CONFAVC per ajudar els col·lectius més vulnerables de la societat, cadascuna des del seu àmbit d’actuació. Aquest és el segon any en què es duu a terme aquest programa de beques, a través del qual  es volen donar oportunitats als joves que en els seus instituts s’ha detectat potencial en qualsevol dels vectors de transformació de la societat i de l’empresa seguint el model DISS (Digital, Innovador, Sostenible, Social), però que per la situació familiar no poden accedir a la universitat, bé sigui per mitjans econòmics o per falta de suport en el seu entorn.

Aquest és un projecte a llarg termini, amb el qual la Fundació Agbar ha previst facilitar la vinculació entre l’empresa i el desenvolupament professional d’aquests becaris mitjançant accions de mentoring, pràctiques d’empresa o reclutament local.