Fundació Agbar / Notícies / Pare abat de Montserrat: "És necessari trobar uns valors ètics comuns i universals que defensin la dignitat humana"

14 Juliol 2014

El pare abat de Montserrat defensa en una nova edició del CERCLE DE L'AIGUA, l'espai de debat i de reflexió impulsat per la Fundació Agbar, uns valors ètics per fer front als reptes del món globalitzat.

El pare Josep M. Soler, abat de Montserrat, ha participat aquest migdia en una nova edició del Cercle de l'Aigua. A, la conferència, titulada "Vers uns valors compartits en un món globalitzat", el pare abat de Montserrat ha reclamat treballar per trobar "uns valors ètics universals compartits que defensin la dignitat de les persones humanes i el respecte a la diversitat cultural i social". En aquest sentit, ha demanat "compromisos polítics consensuats", així com la implicació d'escoles, famílies, agents socials i mitjans de comunicació, "per abordar des de l'ètica els reptes del món globalitzat actual".

Respecte al món actual, ha censurat, en sintonia amb el papa Francesc, "la manca d'ètica del capitalisme financer, que multiplica l'exclusió social i governa en nom dels pobles". Per això, "cal situar l'ésser humà al centre de l'economia, no els diners", i ha demanat una reforma financera "amb valors ètics" que posi els diners "al servei de les persones". A més, ha mostrat el seu suport a les reformes del papa Francesc per fer un Vaticà més transparent i compromès, al servei dels homes i dones del nostre temps.

El pare Josep M. Soler ha manifestat també el seu suport a la consulta del 9 de novembre i, arran d'una pregunta que li han formulat en el col¿loqui posterior a la ponència, ha insistit a dir que, en un eventual estat independent, Catalunya "mantingui la seva solidaritat amb els pobles amb qui conserva forts vincles històrics i familiars".

L'acte ha estat presentat pel president executiu d'Agbar, Àngel Simon, el qual ha destacat el compromís de l'abadia de Montserrat amb els drets de les persones i la justícia social, "com ho van demostrar en èpoques difícils com el franquisme". A més, ha reivindicat valors del cristianisme com "el diàleg, la cooperació i la convivència", imprescindibles al seu parer per fomentar el respecte entre les diverses cultures i identitats del món.

Per aquest any estan previstes noves edicions del Cercle de l'Aigua. La propera, a la tardor, amb la presència de David López Salido, sots-director de la Reserva Federal dels Estats Units d'Amèrica. Trobareu tota la informació de les activitats del Cercle de l'Aigua al web www.cercledelaigua.cat.

Conveni amb la Fundació Abadia de Montserrat

Coincidint amb la participació del pare Josep M. Soler al Cercle de l'Aigua d'avui, la Fundació Agbar ha signat un conveni amb la Fundació Abadia de Montserrat 2025 per tal d'impulsar i de promoure l'activitat del cor de l'Escolania de Montserrat. En virtut d'aquest acord, la Fundació Agbar organitzarà un cop l'any un concert del cor de l'Escolania de Montserrat al Palau de la Música Catalana.