Fundació Agbar / Notícies / La Fundació Agbar patrocina una biografia científica de Ramon Margalef editada per la Universitat de Barcelona

5 Desembre 2014

El director general d'Aigües de Barcelona, Ignacio Escudero, i el Vicerrector de Política Científica de la UB, Enric I. Canela, han signat aquest matí un acord per publicar una obra sobre la recerca de Ramon Margalef, catedràtic emèrit de la UB traspassat l'any 2004 i referent de generacions d'ecòlegs i naturalistes de tot el país.

L'obra, patrocinada per la Fundació Agbar i editada per la UB amb el títol Ramon Margalef. Una biografia científica. Els rius i la qualitat de l'aigua, tindrà una primera part, a càrrec dels investigadors Francesc Peters (CSIC), i Joandomènec Ros i Narcís Prat (UB), titulada «Margalef, una biografia científica». La segona part estarà dedicada a Margalef i la vida als rius. Finalment, el llibre inclourà la reproducció del treball publicat per l'insigne ecòleg l'any 1969 a la revista Agua que va editar el Centre d'Estudis Investigació i Aplicacions de l'Aigua (predecessora de la Fundació Agbar).

Ramon Margalef ha estat un dels científics més productius i citats en l'àmbit de l'ecologia, i és autor d'obres de referència obligada per entendre el funcionament de la natura, com ara Ecología (1974), Limnología (1983) i Our Biosphere (1997). Medalla d'Or de la Generalitat de Catalunya el 2003 i primer científic reconegut amb la Creu de Sant Jordi el 1997, Margalef va ser un dels pioners a desenvolupar una recerca marina de qualitat i altament competitiva. El 1980 va ser guardonat per l'Institut Bedford d'Oceanografia de Halifax (Canadà) amb el Premi Huntsmann a l'excel¿lència en ciències marines, considerat el Nobel de l'oceanografia, i està considerat un dels tres científics espanyols de més prestigi internacional del segle XX, juntament amb Santiago Ramón y Cajal i Severo Ochoa, reconeguts amb el Premi Nobel.