Fundació Agbar / Notícies / 24 hores de creativitat al Museu Agbar de les Aigües

23 Març 2015

24 hores de creativitat al Museu Agbar de les Aigües

El passat cap de setmana, 21 i 22 de març, el Museu Agbar de les Aigües va organitzar una marató de programadors de 24 hores de durada amb motiu del Dia Mundial de lAigua,: La HackatH2On.

L’esdeveniment que va tenir lloc al dipòsit del Museu que, convenint-se en un èxit participatiu, va reunir a 75 ments creatives que van desenvolupar innovadores aplicacions mòbils per tractar d’apropar els ciutadans al món de l’aigua i al propi Museu.

El jurat format per 5 experts: Ignacio Escudero, director general Aigües de Barcelona; Manuel Cermerón, director d’estratègia i desenvolupament d’Agbar; , Xavier Verdaguer, fundador de TMT Factory, Integra Interactive, Innovalley, seven4seven i Imagine Creativity Center; Javier Gonzalez Abad, director Gerent del Citilab; i Lluís Marquina, director i presentador del programa Generació Digital de Televisió de Catalunya, va escollir com a guanyador de la HackatH2On al grup Cubus games, composat per quatre membres, Jordi Solà, Jaume Carballo, Albert Pons i Quim Garreta, que va crear una aplicació de ficció interactiva apta per totes les edats on situa al usuari en un context de sequera que, a partir de la visita al Museu Agbar de les Aigües, li permet reflexionar sobre aquest futur perill.

L’accèssit, atorgat a la segona millor aplicació, el va rebre el grup Sorryfib, composat per dos membres, Daniel Otero i Guido Arnau, desenvolupadors d’una aplicació que utilitza el giroscopi i la simulació de fluids i que, a través de tags NFC situats a diverses parts dels Museus, es permet desbloquejar nivells del joc mentre es visita la instal·lació.

Tenint en compte la bona acollida de l’esdeveniment entre els seus participants, es va concedir un tercer premi al grup O2H, composat per dos membres, Miquel Llobet i Daniel Torremilans, que van desenvolupar una app basada en l’estalvi de l’aigua a la dutxa per mitjà de la qual l’usuari competeix amb els seus amics a través d’un rànquing amb l’objectiu de reduir la despesa d’aigua.