Fundació Agbar / Notícies / 10 startups presenten els seus projectes sobre Big Data i Internet de les Coses a la Torre Agbar

8 Abril 2015

Entre els projectes que es van presentar es troba Oasys, un revolucionari dispositiu per a la família, esponsoritzat per Aigües de Barcelona, ​​i dirigit a promoure els hàbits saludables i el desenvolupament sostenible, a més de redissenyar la relació entre la companyia d'aigua i els seus usuaris domèstics.

10 startups i 10 projectes amb un objectiu ambiciós en comú: fer del món un lloc millor. L'auditori de la Torre Agbar ha acollit avui el demo day del startupbootcamp, la major acceleradora de startups d'Europa, que fomenta l'emprenedoria i assessora startups destinades a millorar la vida de les persones.

Oasys va néixer a partir d'una iniciativa del Imagini Creativity Center, en què van seleccionar a 12 joves relacionats amb l'àmbit de la innovació per portar-los durant el mes de juliol de 2014 a Califòrnia, i allí rebre formació per part d'experts d'empreses com Google, Twitter o Facebook a la Universitat de Stanford. Als 12 joves, que al programa es deien dreamers (somiadors), els van ensenyar habilitats i mètodes per desenvolupar una idea i transformar-la en un projecte.

De la idea de canviar la relació entre la companyia d'aigua i els seus usuaris va sorgir Oasys, un dispositiu tàctil per a la llar en el qual cada membre de la família té un rol i fa visible el paper de l'aigua en àmbits com el de la salut i l'alimentació.