Fundació Agbar / Notícies / Prop de 1.800 persones omplen el Museu Agbar de les Aigües la Nit dels Museus

19 Maig 2015

Prop de 1.800 persones omplen el Museu Agbar de les Aigües la Nit dels Museus

El concert de la violinista Sara Cubarsi, i la visita al refugi antiaeri de la Central Cornellà van ser les activitats més destacades d’una jornada que va omplir un any més el Museu de visitants.

El concert de la violinista Sara Curbasi, guanyadora del Premi El Primer Palau 2013 i del Premi Catalunya Música, amb l’acompanyament del pianista Carles Marigó, guanyador de diversos premis nacionals i internacionals de piano i de composició, va ser una de les activitats més concorregudes de la nit. Podeu escoltar la gravació que va fer l’emissora Catalunya Música d’aquest repertori aquí.

La novetat d’enguany va ser la visita al refugi antiaeri de la Central Cornellà. Un espai únic que els visitants van poder recórrer per primera vegada, construït durant la Guerra Civil espanyola com a refugi per als treballadors d’Aigües de Barcelona durant el conflicte i que va permetre que l’activitat de la Central no s’aturés en cap moment. Des de l’inici de la Guerra Civil, tant la Central Cornellà com el conjunt de la xarxa de subministrament d’Aigües de Barcelona resultaven de gran importància estratègica. Això convertia aquesta indústria en un possible objectiu militar, fet que va motivar la construcció d’un refugi per protegir els seus treballadors que es va poder visitar per primera vegada a la Nit dels Museus.

En total, el Museu va rebre prop de 1.800 visites, el que suposa un nou rècord de participació, i confirma l’augment de visitants que el Museu ha registrat de manera ininterrompuda a les darreres edicions de la Nit dels Museus.

El Dia Internacional dels Museus és un esdeveniment organitzat anualment pel Comitè Internacional dels Museus (ICOM) des del 1977, amb l’objectiu de conscienciar els ciutadans i les ciutadanes sobre el rol dels museus en el desenvolupament de la societat. El lema de l’edició d’enguany, Museus per a una societat sostenible, ha volgut reconèixer el paper que juguen els museus en l’educació social de la ciutadania per tal de fomentar una major conscienciació al voltant de les repercussions actuals de l'acció de les persones al nostre planeta i de les necessitats imperatives de canviar el model econòmic i social.