Fundació Agbar / Notícies / La Fundació Agbar col·labora amb el Fòrum de Joves Talents de Catalunya

7 Juliol 2015

La Fundació Agbar col·labora amb el Fòrum de Joves Talents de Catalunya

Berga va acollir el primer Fòrum de Joves Talents de Catalunya, organitzat per la Universitat Politècnica (UPC) amb el suport de la Fundació Agbar i la Generalitat de Catalunya, entre d’altres entitats. La iniciativa reconeix el talent dels estudiants preuniversitaris de Catalunya amb el millor expedient acadèmic.

Un total de 40 joves de Catalunya —de quart d’ESO i primer de batxillerat— van ser els primers seleccionats pels seus expedients acadèmics per participar en els debats i assistir a les conferències del primer Fòrum de Joves Talents de Catalunya. La finalitat d’aquesta iniciativa és incentivar la ciència i la tecnologia entre els joves de secundària i batxillerat, i reconèixer el talent dels estudiants preuniversitaris de Catalunya.

Aquesta primera edició es va centrar en l’aigua com a font de vida. A través de  grups de debat, i de tallers i conferències a càrrec d’experts en l’àmbit de l’aigua, a més del president de la Fundació per a una Cultura de Pau i copresident del Grup d’Alt Nivell per a l’Aliança de Civilitzacions de les Nacions Unides, Federico Mayor Zaragoza,  els joves van debatre sobre temes relacionats amb la matèria: el proveïment d’aigua i la problemàtica social; els desequilibris en el seu consum arreu del món; la petjada hídrica i l’aigua virtual; el nexe entre aigua i energia, i entre contaminació i canvi climàtic; regeneració i reutilització.

La cloenda de la primera edició d’aquest fòrum es va celebrar a l’Àgora Agbar del Museu Agbar de les Aigües, amb una conferència centrada en l’aigua i el talent, les tecnologies disruptives i la necessitat de compartir coneixement, a càrrec de la directora d’Innovació i Coneixement d’Agbar, Maria Salamero.